Wednesday, September 27, 2006

Motown Blood

Allvar nu

Det regnar här. Känner hur mycket jag har saknat hösten. Den klär Borlänge så mycket bättre än sommaren. Jag kördes från Stockholm i natt. Det är en speciell känsla att färdas från Sthlm till Blge. När man var mindre var det ju det enda som existerade i den lilla värld man levde i. Och nånstans däremellan fanns alla skuggiga små orter, som bara framstod som vägskyltar. Denna gång tog jag hjälp av mp3spelaren för att tränga igenom Stockholmsmuren in i Dalarna. Bevittnade Uppsala till Wings, Sala till Pugh, gled in i Avesta till Sly and the family Stone och sen, självklart, Dr.Dre's The Chronic till Borlänge. Aint nuthin but a G-thang Baby! Rommetravet såg ut som en mörklagd baseballarena bakom dimman och Dre's dova stämma. Du är magin borta dock. Det är morgon och regn och Borlänge är klätt. Jag känner fortfarande rus av kaffet och tycker mycket synd om vägarbetarna utanför fönstret. Kunde väl ha varit jag.

Gustaf


Ur Mando Diaos blogg på expressen.se. Imorgon gäller det. Hoppas på en galen kväll! Vi syns då, Gustaf..


Läs mer ur Mando Diaos blogg på: http://blogg.expressen.se/mandodiao/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home