Wednesday, September 06, 2006

ODE TO OCHRASY

Idag släpps bomben.
Den tredje.
Ode to Ochrasy

För mig gör det ingen större skillnad då jag redan haft de flesta låtar i min ägo sedan över en månad tillbaka. Men. Det fina med skivsläpp är all publicitet och uppmärksamhet bandet drar på sig veckorna innan det är dags. Hur många tidningar har inte Mando Diao varit med i den här veckan?

I morse var de med i TV4. Björn och Gustaf satt i TV-soffan och lät faktiskt osedvanligt seriösa, och svarade både djupt och allvarligt på frågorna. Att Gustaf såg lite sammanbiten ut kan man ha överseende med då han faktiskt blir pappa (har blivit?) i vilken sekund som helst :) Det första han påpekade var just att han hellre skulle varit på BB än suttit där och bli utfrågad.. De spelade Long Before Rock n'Roll och sedan hade de gjort min dag.

På fredag spelar de på Grönan och på lördag smashar de ut Marit Bergman, Promoe och Anna Ternheim på Kungsträdgården i Stockholm. Samma dag har de även signering på Drottninggatan.

Varför var jag tvungen att erbjuda mig jobba just den lördagen då alla vikarier ska ut och supa på Kulturnatten? I'm stuck.

Edit: Nu kom jag på vad det var jag ville nämna med det här inlägget. Den ovidkomliga uppmärksamheten ja, idag stoltserade nämligen Mando Diao i Uppsala Nya. Fast jag kunde lika gärna ha missat och bläddrat förbi den. För vet ni vad rubriken är? Jo: "Mobbat band kommer tillbaka med ny skiva" haha? En ganska märklig kolumn som mest verkar vilja framställa Mando som de naiva rockloserserna som kommer tillbaka med svansen mellan benen. De har verkligen lyckats samla ihop de mest märkliga citaten med bandet...

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=5-AV_ID=528938,00.html

0 Comments:

Post a Comment

<< Home